onsdag 11 april 2012

Dagens skiva #39.

Varje dag, så länge högen med olyssnade skivor finns kvar, lägger jag in en ny cd i iTunes och lyssnar igenom den.

Idag: Tenniscoats - Papa's Ear


Det här är det vackraste jag hört på länge. Har gillat Tenniscoats sedan de var med i "This Is Our Music" för - hjälp, är det... - typ sju, åtta år sedan. Men här och nu är de faktiskt bättre än någonsin. Medverkan från diverse Tape-medlemmar gör givetvis sitt till, för "Papa's Ear" låter ungefär som om Tape spelat musik med Vashti Bunyan. Skört, försiktigt, frasande. Grönt, som i färgen, om ni är med på hur jag menar. Jag kommer att tänka på de där stackars frusna knopparna på träden utanför fönstret. Hur det skulle låta om de kunde sjunga. Årets hittills bästa skiva, tror jag bestämt.

2 kommentarer:

antz sa...

håller med om att det här är en väldigt fin skiva, utan tvekan det bästa jag hört med Tenniscoats. synd att så många missar den nu när "hypen" kring dem dött ut.

Niklas sa...

De hade väl sin storhetstid, åtminstone här i Sverige, när de och Maher Shalal Hash Baz var med i This Is Our Music. Men någon form av fanbase har de säkert kvar, om inte annat hos oss som har en särskild plats i hjärtat för allt som Häpna släpper.